tggl jejak k

>

follow stellaizz k

nffg

Khamis, 20 Oktober 2011

SOB...SOB


sari peknen anak ke 2

comel lan perot dia..bkn dia ye hahahahha lehh plak mcm tu???teringin ke?hahahahahaha
untung tau wanita yg mgandung nie dpt kelebihan..antara nyer....bace kat bawah nie ye

1. Dua rakaat solat wanita yang hamil lebih baik dari 80 rakaat solat wanita yang tidak hamil.

2. Wanita yang hamil dapat pahala puasa disiang hari & pahala ibadat di malam hari.


3. Wanita yang bersalin dapat pahala 70 thn solat & puasa serta setiap kesakitan pada satu uratnya, Allah bagi satu pahala haji.


4. Sekiranya wanita meninggal dunia dalam masa 40 hari selepas bersalin ia dikira sebagai mati syahid. …


5. Wanita yang beri minum susu badannya kepad anaknya akan dapat 1 pahala daripada tiap titik susu yang diberikannya.


6. Wanita yang beri minum susu badannya kepad anaknya yang menangis maka Allah beri pahala satu tahun pahala solat & puasa.


7. Kalau wanita menyusui anaknya hingga cukup tempoh 2 setengah tahun, maka malaikat dilangit khabarkan berita bahawa syurga wajib baginya.


8. Seorang ibu yang menghabiskan masa malamnya dengan tidur yang tidak selesa kerana menjaga anaknya yang sakit dapat pahala seperti membebaskan 20 orang hamba.


9. Wanita yang tidak cukup tidur pada malam hari kerana menjaga anaknya yang sakit akan di ampunkan oleh Allah akan seluruh dosanya & bila dia hiburkan hati anaknya Allah beri 12 tahun pahala ibadat

21 ulasan:

MaMa AiNi berkata...

tahniah buat sariyanti..comil kan dia bila preg.ni...stella teringin nak preg.jugak?..sila...sila..ha2x..adam pun dah besar !!..byk kan kelebihan wanita ni..

Nens Collection berkata...

comel la die..berseri2..
sy mmg nk lagi..tp bukan skang..hoho..
alhamdulillah byk kelebihan kite sbgai wanita kan..

B.u.n.g.a.O.r.k.i.d.z berkata...

ngeeee teringinlah.. comel jerk..

.: iEyLa :. berkata...

waaa...tibe2 rse xsabar nk kawen pastu pregnant..hikhik

dhiera berkata...

banyak kelebihan menjadi seorang ibu~ tahniah buat semua ibu2.

kakngah berkata...

jom bunting ramai2 wey.....!!!
yang dah ada sijil layak sahaja taw!

|| NaFiRaa || berkata...

ohhh.. sari peknen anak ke 2 eh??? rasanye baru jek dia dapat anak kan~ bagusnye~

wahhh.. banyak jugak kelebihan wanita mengandung ni yer..:)

lagenda berkata...

hik...geram je tgk org peknen kan stella. Dan, mmg bnyk kelebihan org yg bwk budak ni. Sbb tu lah Allah kata syurga itu letak di bawah tapak kaki ibu..

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine berkata...

banyak kelebihan yang ada kan kat orang pompuan ni.. so, kna pandai2 lah ambil kesempatan ye wahai wanita2

Cik Azizah berkata...

wah comeyla sari pregnant! tapi kebanyakkan wanita preggy semua cumel2...InsyaAllah ada rezeki akak nanti yer..doa byk2 byk kelebihan wanta mgandung kan..

afzalsukasuki berkata...

mak aih sape yang mengandungkan anak dia??isk3 :P

cik panadol berkata...

comel...comel....
nak la peknen jugak...tp kne carik spermanye dulu....hahaha

kaklong berkata...

masa peknen lak manja lebih sikit ngn laki...ngeh ngeh ngehhh..!

♥Aien Najwa♥ berkata...

herm..mcm baby boy jer tgok perot dier..wah, nak gk cepat2 kawennn..=) hehe..

eB ezrin berkata...

alahmdulillah... bangga jadik wanita :)

misya berkata...

walau tengah peknen ttp comel,salam ziarah,folow terus

el berkata...

comel tul perot seri tuh...bb boy kot..

Ya Allah besar betul pahala ibu mengandung dan menjadi ibu serta mnyusui dan menjaga anak di mlm hari x cukup tido...

el mmg x cukup tido sejak bersalin smpi ke hari ini..mlm2 bgn mnyusu anak..pam susu lagi..anak merengek bgn...n baru tau pahala tu begitu besar..allahuakbar...

qemaishak berkata...

Rasa nak pregnant lagi tgk perut comel tu hehe..tahniah SariYanti

Wanie berkata...

wah dah nak masuk 2 anak die..stella bile lagi?hehehe

CTK berkata...

wahhh...da ngadung pon still comey..xsabar nk tgk ank dia ;D

nazirah berkata...

tu la comel je dah nak masuk 2 dah anaknye.. huhu .. ;)

....