tggl jejak k

>

follow stellaizz k

nffg

Rabu, 6 Julai 2011

dahulu kala

salam all...panaz sungguh hari nie kan.....klu pekena ABC sedap juga nie.jom ada sesapa nak ajak stella kuar minum ABC ekeekekek offerkan diri sat :)..now ngah bosan giler tahap cipan huhuhuhuhu kenapa???xde keje nak buat...nak ttow mate nie x mau lelap2 plak ishhhh tantion gak nie ....so nak kongsi citer sikit ..zaman dulu2....kalau boleh nak ye kembali zaman bdk2 dulu kan.....biasa tgh hari mcm nie ngah sibuk bermain...kulit hitam kalah india  :) huhuhu mana x nyer dulu kecik2 balik ye sekolah terus ye kuar main.......main pondok2 lahhh..main galah panjang lahh..main guli lahh main songket ayam lahh..main baling tin lahhh byk lg permainan mase kanak2 rebina dulu kan..sampai  x larat nak taip.. kang kot panjang  plak n3 nie.....kan kan...

dulu ST(stella)  anak perempuan tunggal....atas2 ST ada 2 org abg yg sangat nakal2 belaka :) ..dulu mak ST garang macam singa,,mana x garang anak2 dia semua nakal2 belaka....yg abg long selalu dok bekubang kat belakang umah tangkap ikan.......selalu kena sosah ngan mak..mana x nyer dah mandi..dah hensem2 dia g berkubang blk kat belakang umah...ha ambik ko....yg angah plak.. suka sgt main nyorok2.sampai dia kena sorok betul2.... 1 hari tu dah magrib dia sebuk dok main nyorok2 lg... ha ambik ko kena sorok betul2..puas mak ayah ST mencari..sampai jiran2 pon dok tolong cr x jmp2...last2 ayah panggil pak dukun...... lepas ye pak dukun dah poohh kiri poohh kanan bru lahh jumpa angah nie dok bwk pokok orkid wahal td ayah dah cr kat situ :) huhuhuhu lepas angah dah ok ....hantu tu dok ikut pak dukun .....ambikk ko demam pak dukun tu seminggu....
so sesi temu ramah plak: ST tanya angah:

stella:ko g mana ngah....td aku nampak ko main nyorok2 pastu ilang x jmp2.

angah:entah td aku nyorok kat pokok orkid tu tiba2 ada org bawak aku g kebun getah blkg umah

stella:abis ko ikut ye ke?

angah:ikut ye lahhh dia pimpin tgn aku.pastu dia bg aku mkn mee goreng ngan air sirap

stella:lahhh ko mkn ke?

angah:aku mkn lahh sedap :) eeyyaaaakkkkk(kata pak dukun tu angah makan cacing ngan minum darah )

stella:patut ko lembab...dah mkn cacing ::

angah:mana ada...

stella:abis mcm mne ko blk?

angah:entah... lepas ye abis  mkn, org yg pimpin aku td tu ilang...pastu apa lg aku pusing2 kebun getah nak cr jln balik tp x jmp2.last2 aku jmp 7 org serba putih...dia lahh bawak aku blk.pastu ?????

stella:...pastu apa????

angah:terus aku x sedar huhuhuhu.


stella:ayah jmp ko kat pokok orkid tu.....lain kali senja2 jgn main nyorok2...nasib jumpa....


sungai nie lahh abg long dok berkubang....dulu sungai nie cantek...tempat mandi manda,mak basuh baju...skrg tempat org salurkan najis ...ishhhhh pgotor tol jiran sbelah umah mak ST nie :(


klu nak citer pasal ST zaman kanak2 mmg x kan abis okeh...so cukup lahh kot sampai sini..nanti panjang2 sapa nak bce kan kan kan :)

4 ulasan:

~Sya~ berkata...

blh buat filem ni stellaizz

AtiEyZ berkata...

rajin dia imbau kisah kanak2...

ZIPPO MILLER berkata...

uishhh seram bace pasal dipimpin tu...serius ke ni? aik bulu roma awan nano ni ha

lagenda berkata...

buleh tersenyum bila kenangkan zaman dulu2 kita kan stella..

....